maanantai 17. helmikuuta 2014

Haaveita

Tässä kovasti olen pähkäilly sitä, mitä olen etsimässä. Eli käykö jopa pitkään asumattomana olleet talot, osittain rempatut vaiko vain pientä pintaremonttia kaipaava talo. Realisti toki täytyy olla, koska itse en osaa tehdä mitään, ainaskaan vielä :-) Sen verran tiedän että jos hirsikehikko on suht hyväs hapessa ni joka talossa on toivoa:-) Sen tosiasian olen hyväksynyt että pakko on saada joku sellanen ihminen mukaan katsomaan taloa joka on vastaavanlaisia kunnostanut. Välimatka on edelleen ratkaiseva vaikka se kurkkua kuristaakin kun pitää luopua jostain tosi ihanasta, eli 50 kilsan säteellä Vaasasta olis aika maksimaalinen. Ammatti kun on psyk.sairaanhoitaja niin töitä ei oikeen viitti viedä oikein kotiin :-) Mitää monen hehtaarin tonttia ei ole pakko olla, mutta muutama puu ei haittais että sais polttopuita. Puutarhaa sais olla jonku verran, muttei liikaa, ihan vain siitä syystä että kesannolla se vain tulee olemaan, mitä suurempi son. Tässä vasta alkuraapaisu siitä, mitä kaikkee tässä pitää vielä miettiä... Raaaahhh! Miks mä en vaan voi mennä ja ostaa ja ihmetellä vasta sitten mikä meni vikaan.. Mut juuei täs farkkuja osteta vaan taloa :p

3 kommenttia:

  1. Onnea talon etsintään, täällä yksi pohjalaistaloihin hurahtanut myös. Innostus oli niin kova, että piti siirtää kokonainen talo, kun ei löytynyt sopivaa sopivalta paikalta! :)

    VastaaPoista
  2. Tontti olis mutta ei mitään käsitystä mitä sellainen talon siirto maksaisi :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistin yhtäkkiä blogisi ja mietin miten jännittävää aikaa oli etsiä itselle taloa. Olen kulkenut niin monen autiotalon läpi ja kuulostellut olisiko se kotimme. Jos talon siirto on sinulle yksi vaihtoehto ja sinua kiinnostaa tietää siihen liittyvistä asioista, laita minulle sähköpostia, meillä alkaa olla kokemusta asiasta ja myös kustannuksista. Stundarsin museoaluehan on myös siellä lähistöllä, sieltä saa myös varmasti tietoa ja opastusta myös suomenkielellä. Siellä myös järjestetään kursseja talonsiirto aiheesta. Mua ihan jännittää puolestasi, me ollaan oltu tosi tyytyväisiä tähän ratkaisuun. ;)

      Poista